Saturday, February 28, 2009

Ronda2 ke Kuala Lumpur

Dah lama plan..kwn2 aku mmg suka berjalan..masing2 ada tahi lalat kat kaki agaknya..hehee..sempena MAS buat promosi tanpa caj minyak awal2 dulu, chek ita dah booking tiket utk kami berempat ke KL..chek mek plan nak shopping baju raya kat Jalan TAR..chek naz plak nak shopping tudung ekin..aku ni tukang menyibuk aje la..hahha..














So 27hb Feb kami amik cuti..senyap ofis tanpa kami berempat sbb pagi2 bos dah sms chek ita tanya apa plan cuti kitaorg...kroni chek ita semua hilang..hehehe..
Pagi tu hubby chek mek yg hantar sampai airport..flight pukul 8.40 pagi..sebelum check in kami bfast dulu..walaupun dah maklum ngan harga makanan kat airport tu tp terpaksa juga bfast sbb masing2 dah lapar..(blom2 dah kopak..huhuhuu)



Sampai KLIA terus amik ERL plak sampai KL Sentral..melilau pulak cari bas Hop On Hop Off yang baru kami tau kewujudannya bila baca Metro semlm...mmg niat awal nak round KL habis2 sebelum shopping..













Mula-mula dapat naik bas tu seronok sgt..mula terfikir nak bawak anak2 time cuti sekolah nanti..mmg puas round satu KL ni naik bas ni..dgn RM20 jek utk 24 jam..bleh naik monorail sekali..tapi kami x sempat naik monorail tu sbb x cukup masa..

Tapi mmg best la sbb bas tu lalu kat tempat2 yg mmg kita nak pegi sgt bila turun KL..kalau anak2 mmg suka la pegi Taman Burung, Muzium dll tu..

Dlm bas aje nak tunggu sampai Jalan TAR ntah pukul bape..perut dah lapar gila sbb lunch ringan2 jek masa kat airport pagi tu. Sbb dah lapar sgt bila sampai depan Pavillion tu..kami pun turun kat situ untuk lunch..betul2 mmg time org keje keluar lunch so food court kat Pavillion tu mmg sesak sgt dan harga pun mmg menyesakkan nafas kami..hahaha..














Lepas lunch kat Pavillion tu mmg x sempat nk window shopping ker apa kat situ sbb plan naik bas balik JB paling last pukul 6 petang..naik naik bas Hop On Hop Off tu lagi pun sure x sempat so kawan2 aku pakat naik cab ke Puduraya dan Jalan TAR sedangkan aku..jeng..jeng jenggg...tercicir..hehehe


















Hmm...aku tercicir sbb dah ada janji nak jumpa kawan aku la..aku ni kan ramai kawan kat KL kan..kann..kan...ehemmm...so drggi shopping, aku gi sambung makan2 ringan2 jek ngan kwn aku tu..pukul 4.30 kwn aku hantar kat Jalan TAR tempat chek2 Datin tu bershopping sakan...bukan pakai istilah helai2 tau..pakai istilah kodi2 tuuuu....



















Kawan-kawan aku chek2 Datin tu dah shopping sorangs atu beg besar sedangkan aku xde apapun...last minut baru terpikat dan terminat nak beli tudung ekin tu..so adalah beli 2 helai aje..

Pukul 5.30 baru kitaorg gerak gi Pudu naik cab aje..dapat tiket pukul 6 petang dan terus balik JB...makan malam dalam bas aje...tapau donut kat pudu tu..dalam bas sembang2 lag..hahhaa...eksited sgt drg dapat beli apa drg nak..sampai JB pukul 10 malam...penat sgt2 tapi happy gila...macam ni la aku skarang..dapat kwn2 mmg best..ada problem pun bleh lupa kejab..xde duit pun kawan2 aku mmg jenis x berkira..kdg2 segan jugak tapi pandai2 la kan...xkan nak amik kesempatan atas kebaikan org pulak..mmg sejak aku kenal drg, walaupun masalah personal aku makin berat tapi aku x rasa berat sgt...







Ini jek la gambar2 kat sana...masa shopping x teringat nak amik gambar...mmg kelakar la tgk kwn2 aku ni shopping...tension jek salesgirls kedai tu melayan kami...hehehe..

2 comments:

Lee said...

Dari mana punai melayang?
Hello Nina, noticed your callsign and remembered this....
Dari paya turun ke padi.
Dari mana datang sayang?
Dari mata turun hati.

Bagaimana menangkap landak?
Diasap pintuya degan api.
Bagaimana mula berkehendak?
Dari mata turun hati.

You keep a song in your heart and have a pleasant week. Best regards, Lee.

MOKCIK AZWA said...

salam nina,

pekabar? lama tak masuk blog u...wah seronok gi jenjalan ke kl ek..