Sunday, February 1, 2009

Dah Nak Jadi...

Lama x update..ntah la..pening sampai lupa kat blog ni..hehee

Minggu lepas aku balik kg jugak ngan keter yg xde road tax tu tapi berbekalkan salinan insurans keter tu jek..kat kg biasa la..lepak2 aje sembang2 ngan mak ngan makcik2 aku yg balik cuti..kalau ikutkan mmg x puas tapi sbb kakak dah merengek nak balik..abg dh tarik muka..terpaksa la balik hari isnin tu..itupun aku wat2 x tau aje sampai ke malam baru la bertolak..hehehe

Aku pelik ngan anak2 org lain. Kalau cuti suka balik kg dok lama2 kat umah nenek drg tapi anak aku x penah yang nak..balik kg kejab dah panas punggung..cuti sekolah lagi la xnak langsung tinggal kg..hmmm

Rabu lepas aku dikejutkan ngan phone call dari kakak yg menangis dan cakap rumah terbakar. Aku pun apa lagi..drive keter macam x terasa pegang stering tu..x terasa pijak pedal tu. Dah pukul 5, kakak x sabar tunggu aku balik dan dia teringin nk makan jemput2..so berangan nak masak sendiri. Panaskan minyak pas tu ngadap tenet terus lupa..sekali dapur aku terbakar..habis hangus hood dapur yg disayangi tu...huk2..kabinet dapur pun terkopek sket kena api..nk marah dah x guna..yg penting anak2 aku selamat..dapur boleh cari ganti..anak2?? x bolehhhhh tapi pengajaran la untuk kakak biar dia lebih berhati2..lengan dia melecur kena api so sekarang tiap2 hari kena bawak gi klinik cuci luka tu.

Hari ni mcm x tau la..act aku terkejut coz ada somebody tetiba nk add aku kat ym tapi aku reject sbb x kenal..teruk kena maki hamun ni..huhuuu

2 comments:

zino said...

bahaya tu sampai terbakar dapur.. tapi syukor la kakak ok.. teruk ke melecor nya.. semuga dia cepat sembuh...

hak kita nak terima atau reject ym yg masuk.. siapa lah agaknya tu ya hehe..

~nanina~ said...

dah baik dh melecurnya..hehehe

tu la..mcm2 org kan